دستور هرون
نوشته شده توسط : حسين

سلام بچه ها اينم دستور هرون براي محاسبه مساحت مثلث.

 

دانلود اين فايل





:: موضوعات مرتبط: دستور هرون , ,
:: برچسب‌ها: هرون , دستور هرون , مساحت مثلث , مثلث , ,
:: بازدید از این مطلب : 2490
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
پرنیان در تاریخ : 1391/1/14/1 - - گفته است :
سلام



مزاحم شدم که بگم با اجازتون یه موضوع پیدا کردم برای آپ بعدی.



اینکه چطوری از ریاضی برای تعیین فاصله ستاره ها استفاده میشه.



میدونم که:



یکی از روش هایی که برای تعیین فاصله ی ستاره ها استفاده میشه اینه:



روش مثلث بندی



در این روش برای محاسبه از همون فرمول های مثلثات مقدماتی استفاده میشه که تو دبیرستان خوندیم.



البته روش های غیرمستقیم هم وجود دارن.



در یکی از روشای غیر مستقیم برای تعیین فاصله باید کمیت هایی مثله قدر مطلق و قدر ظاهری و فاصله رو داشته باشیم.



که هر کدومشون با این علامتا نشون داده میشن:



قدر ظاهری (m)



قدر مطلق (M)



فاصله (Dps)



این فاصله رو شما بهتر از من میدونین که بر حسب پارسکه (parsec)



که یه واحدیه برای اندازه گیری فواصل بین ستاره ای برابر 1/30 میلیون میلیون کیلومتر.



مثلا الان ما یه مثلث داریم که سه راسش a،b،c باشن.



_اگه b زاویه ش b 90درجه باشه



_و ضلع ab طولش 150000000 کیلومتر باشه



( در واقع 149650000 کیلومتره، واسه راحتی روندش کردن، این 150تا فاصله زمین تا خورشیده، در حقیقت بزرگترین خط وضعیتیه که در اختیار ستاره شناسا قرار داره. در فرمول، ab رو بهش میگن خط وضعیت)



_ و بازم اگه زاویه ی d برابر 1ثانیه باشه



اونوقته که ضلعbd برابر با 1 پارسکه .



(اون 150تا شعاع مدار زمین به دور خورشیدم میشه ها اگه دقت کنین، از خط وضعیت در روش مثلث بندی استفاده میشه)



ببخشید من گاهی اوقات مثل آن شرلی خیلی پرحرفی میکنم.



دیگه فرمول بندیاش و ... با شما.



وای خدا، منو ببخشید که انتظاراتم زیاده، حسابی شرمندم، آخه خودتون گفتین پیشنهاد بدیم، اگه وقت داشتین به این موضوع بپردازین.
پاسخ:سلام.دوست عزيز حتما براتون ميذارم.ممنون از نظرت
پاسخ:راستي اگر كه وبلاگ داري آدرسشو برام بذار تا بيشتر با هم ارتباط داشته باشيم
پاسخ:سلام پرنیان.این روزها امتحان دارم بعد از خرداد برات پیدا میکنم و میذارم تو وبلاگ.ببخشیدا!!!!!!!!!!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: